First impression - Reisverslag uit Jaipur, India van balder - WaarBenJij.nu First impression - Reisverslag uit Jaipur, India van balder - WaarBenJij.nu

First impression

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg

21 December 2005 | India, Jaipur

Hey everybody,

Eindelijk een middagje rust na een (bijna) week vol hectiek!
Vanaf het moment dat we aankwamen maak je dingen mee die allemaal de moeite waard noemen zijn...., van de fantastische Taj Mahal tot de veel te vriendelijke, arme man die je s'avonds (wanneer het erg koud kan worden) aanbiedt bij zijn vuurtje te komen zitten, dat die net gemaakt heeft van z'n laatste strohalmpjes...

Bij aankomst op het Indira Gandhi Airport dachten we dat alles goed geregeld zou zijn, aangezien de Indiase hockeyfederatie voor ons een hotel had geboekt dat ons zou oppikken, aangezien we s'nachts aankwamen....
Na een vertraging van zo'n twee uur, kwamen we nog honderden bordjes tegen, maar natuurlijk niet degene met mijn naam erop....., dus dan maar zoeken naar de meest vertrouwd uitziende taxichauffeur, terwijl er al drie aan je spullen lopen te trekken!
Na ingestapt te zijn, 'Yes, sir I take you to Westend Inn', krijg ik na een dikke 10 min. toch een beetje dubbele gevoelens over mijn intuitie.....
'No sir, we can't find it, we'll bring you to good hotel in city'....?
Om nu terug te gaan en dezelfde truc nog een keer meemaken leek ons een beetje teveel om 2 s'nachts...?
Na een taxirit van een uur, die teveel geld gekost heeft en een bezoek aan een tourist office, belandden we uiteindelijk in een hotel voor 60$, wat ons nog redelijk leek, waarop we de volgende dag uitchecken met de reden dat het te duur is, ons glashard wordt gemeld dat, na het noemen van ons budget, we ook wel voor 24$ nog van dezelfde kamer gebruik mogen maken voor een nacht.......??


Na een bezoek aan Delhi nemen we de trein naar Agra waar we een van de wereldwonderen mogen aanschouwen, en beginnen we langzaam te wennen aan de manier van overleven van de mensen om ons heen....
Zoals de "master of yoga" ons in zijn lotushouding (5 uur lang!!!!) vertelde, leeft India/Hindu volgens een 'code of conduct', all is one en good leads to better, wat slaat op het reincarnatieidee dat het Hindugeloof vasthoudt.
Zoals hij het zei: "Hindu is not a religion, but a way of life, there is not one word on manuscript about what Hindu is" Dit laat de mensen vrij in hun doen en laten, zo anders dan de Koran of Bijbel, jij bepaalt zelf of je een goed mens bent en dat je zie terug op de straat..., de mensen hier zijn echt een verademing....

Alleen het vervoer is soms wat lastiger, bij he station wordtje van loket naar loket gestuurd en krijg je binnen 10 minuten drie verschillende vertrektijden te horen, en terwijl je met je oor tegen het staal gedrukt staat, omdat de cashier zo slecht verstaanbaar is, dringen er weer drie voor, die natuurlijk voorrang krijgen.....*****,
waardoor je na 2 uur nog geen goed kaartje hebt bemachtigd en maar weer besluit met de bus tegaan, wat echt een grote rollercoaster is...

Ook ben ik voor het eerst in mijn leven uitgelachen door een heel schoolplein van studenten in Jaipur, nadat ik heel ambitieus even ging sporten op hun sportveldje in mijn korte broek, aangezien dat het enige veldje is dat ik had gezien in 6 dagen....

Vanavond zullen we met de nachtbus vertrekken naar Udaipur in het zuiden van rajashtan na twee dagen in Jaipur...

We hopen dat het met iedereen goed gaat en laten snel weer iets van ons horen, lijkt ons ook leuk iets van juliie te horen.
Alvast fijne kertsdagen!!!!

Dikke kus Chloe en Balder

  • 21 December 2005 - 09:55

    Lodewijk:

    Konijntjes! Wat zijn jullie alweer lekker bezig daar... Pas 1x afgezet voor een hotel, dat valt reuze mee. Niet zo'n fijn vooruitzicht om te weten dat die hockeybond ook mij heeft beloofd om me op te halen. Gelukkig kom ik om 23.00 aan, en moet ik dan nog naar Chandigarh, met de auto!!! Ik ben heel benieuwd hoe het is om overdag op straat te lopen. Komen er om de 2 tellen groepjes verkopers/geïnteresseerden je weg versperren, of is dat mijn herinnering van Marokko die niet in India geldt?
    Wel vreemd trouwens, dat jouw blonde konijnenhoofdje wordt uitgelachen als je in je korte broekje rondhupst op een schoolplein. Ze zijn gewoon jaloers, hehe. Geef Chloe een kus, en waarschuw ze alvast dat de Westerpark Warrior de boel over een weekje of twee op stelten komt zetten.
    Ciao, Lodewijk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Jaipur

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

24 Januari 2006

VVVVIP.....

16 Januari 2006

Stukje Himalaya

09 Januari 2006

Punjabi Dance......

31 December 2005

Rondje Rajashtan

21 December 2005

First impression
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 116445

Voorgaande reizen:

15 December 2005 - 07 Januari 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: