First impression - Reisverslag uit Jaipur, India van balder - WaarBenJij.nu First impression - Reisverslag uit Jaipur, India van balder - WaarBenJij.nu

First impression

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg

21 December 2005 | India, Jaipur

Hey everybody,

Eindelijk een middagje rust na een (bijna) week vol hectiek!
Vanaf het moment dat we aankwamen maak je dingen mee die allemaal de moeite waard noemen zijn...., van de fantastische Taj Mahal tot de veel te vriendelijke, arme man die je s'avonds (wanneer het erg koud kan worden) aanbiedt bij zijn vuurtje te komen zitten, dat die net gemaakt heeft van z'n laatste strohalmpjes...

Bij aankomst op het Indira Gandhi Airport dachten we dat alles goed geregeld zou zijn, aangezien de Indiase hockeyfederatie voor ons een hotel had geboekt dat ons zou oppikken, aangezien we s'nachts aankwamen....
Na een vertraging van zo'n twee uur, kwamen we nog honderden bordjes tegen, maar natuurlijk niet degene met mijn naam erop....., dus dan maar zoeken naar de meest vertrouwd uitziende taxichauffeur, terwijl er al drie aan je spullen lopen te trekken!
Na ingestapt te zijn, 'Yes, sir I take you to Westend Inn', krijg ik na een dikke 10 min. toch een beetje dubbele gevoelens over mijn intuitie.....
'No sir, we can't find it, we'll bring you to good hotel in city'....?
Om nu terug te gaan en dezelfde truc nog een keer meemaken leek ons een beetje teveel om 2 s'nachts...?
Na een taxirit van een uur, die teveel geld gekost heeft en een bezoek aan een tourist office, belandden we uiteindelijk in een hotel voor 60$, wat ons nog redelijk leek, waarop we de volgende dag uitchecken met de reden dat het te duur is, ons glashard wordt gemeld dat, na het noemen van ons budget, we ook wel voor 24$ nog van dezelfde kamer gebruik mogen maken voor een nacht.......??


Na een bezoek aan Delhi nemen we de trein naar Agra waar we een van de wereldwonderen mogen aanschouwen, en beginnen we langzaam te wennen aan de manier van overleven van de mensen om ons heen....
Zoals de "master of yoga" ons in zijn lotushouding (5 uur lang!!!!) vertelde, leeft India/Hindu volgens een 'code of conduct', all is one en good leads to better, wat slaat op het reincarnatieidee dat het Hindugeloof vasthoudt.
Zoals hij het zei: "Hindu is not a religion, but a way of life, there is not one word on manuscript about what Hindu is" Dit laat de mensen vrij in hun doen en laten, zo anders dan de Koran of Bijbel, jij bepaalt zelf of je een goed mens bent en dat je zie terug op de straat..., de mensen hier zijn echt een verademing....

Alleen het vervoer is soms wat lastiger, bij he station wordtje van loket naar loket gestuurd en krijg je binnen 10 minuten drie verschillende vertrektijden te horen, en terwijl je met je oor tegen het staal gedrukt staat, omdat de cashier zo slecht verstaanbaar is, dringen er weer drie voor, die natuurlijk voorrang krijgen.....*****,
waardoor je na 2 uur nog geen goed kaartje hebt bemachtigd en maar weer besluit met de bus tegaan, wat echt een grote rollercoaster is...

Ook ben ik voor het eerst in mijn leven uitgelachen door een heel schoolplein van studenten in Jaipur, nadat ik heel ambitieus even ging sporten op hun sportveldje in mijn korte broek, aangezien dat het enige veldje is dat ik had gezien in 6 dagen....

Vanavond zullen we met de nachtbus vertrekken naar Udaipur in het zuiden van rajashtan na twee dagen in Jaipur...

We hopen dat het met iedereen goed gaat en laten snel weer iets van ons horen, lijkt ons ook leuk iets van juliie te horen.
Alvast fijne kertsdagen!!!!

Dikke kus Chloe en Balder

  • 21 December 2005 - 09:20

    RDGR:

    hahaha uitgelachen door een schoolplein met studentjes...ik zie je al helemaal lopen in dat korte strakke broekje van je. Mooi om te horen dat het goed gaat ballie. Je maakt een hoop mee zo te zien.Geniet ervan jongen..!En ook jullie fijne kerst toegewenst..Zal aan jullie denken als ik met kerst weer bij de Bokkedoorns zit :P

  • 21 December 2005 - 11:15

    Cedric Bomans:

    Zo tortelduifjes, dat klinkt allemaal lang niet gek! Hier gaat het allemaal lekker z'n gangetje, beetje leren, beetje Innercity dat echt helemaal te gek was! En heb morgen tentamen waar ik vandaag nog effe hard aan moet leren, moet namelijk een 7 halen om een voldoende te krijgen. Vrijdag gezellig met paps, mams en de rest van de fam naar Belgie voor de kerstdaagjes. Ji en cootje een fijne kerst toegewenst en ik hoor snel van je.

    Gr. Ce

  • 22 December 2005 - 14:36

    Timo:

    Lieve Chloe en Ballie,

    goed om te lezen dat jullie veilig zijn aangekomen en mooie dingen meemaken. Zeker weer een mooie ervaring. Ballie, ik wil je feliciteren met de fanny voor sportploeg van het jaar van Amsterdam. Ik heb de trophee dinsdag even opgehaald, was gezellig. Gisteren nog even bij Robin gegeten met het team. Heb trouwens het weekend nog gezaalhockeyed en ben wederom geblesseerd geraakt. De hak stopte ermee na 1 wedstrijd. Was ook niet al te best. Ik wens jullie hele fijne kerstdagen en een fantastisch 2006. Ik spreek jullie snel.
    Liefs en een dikke kus Timo

  • 26 December 2005 - 15:29

    Faysal:

    Goed om te lezen dat jullie zulke mooie ervaringen opdoen, en natuurlijk dat jullie dat met elkaar aan het doen zijn..
    Zit nu thuis nog het de laatste dingen te regelen voordat ik morgen naar Thailand vertrek, Rodger is de Post-men dus die moet je hebben als je belangrijke post verwacht of om die andere soort post(rekeningen). Verder is alles hier puik en wil ik jullie alvast een heel mooi nieuw jaar wensen, geniet, laat je niet teveel oplichten(haha) en kom als een nog betere hockeyer terug..
    Dikke kus Fays

  • 27 December 2005 - 20:37

    Wibe:

    Briljant Balli@!!! Heerlijk om dit te lezen! Ik ontdekte je mailtje net pas, omdat ik gewoon bij yahoo ipv gmail ben blijven hangen. Anyweg, 5erweg, hoe heb je t nu? Wat zul je over twee weekjes jezelf uitlachen hoe hard je overal bent ingetuind!! HAHA!! Lekker blijven dollen met die Rickshaws hoor!! Wat een feest is dat achteraf! Nu lekker naar Udaipur! Sowieso lekker Octopussy van James Bond op een van de dakterrasjes kijken! Vergeet niet wat een rare broek voor me te kopen in Pushkar he! Balli! Hoop meer van je te horen, geniet ervan. Zoals de oh zo muzikale band Green Day zingt: "It's something unpredictable, but in the end it's right. I hope you have the time of your life". Suc6 verder! adios 5er

  • 27 December 2005 - 20:41

    Wibe:

    x voor Chloe! Nu pas door dat deze site van jullie tweetjes is... lekkuhr dahnnnn... (dankzij Balli iig geen last van vieze indiase mannetjes die denken dat ze de blanke vrouwtjes wel ongevraagd mogen betasten!!)

  • 28 December 2005 - 00:43

    Thijs:

    Yo Ballieeee,

    Mooi om te lezen dit jongen! Jij in India, Fays in Thailand, ik nu in Canada, Players Inc wordt een multinational! Prettige kerst nog, benieuwd hoe t was in de hitte en alvast een gelukkig nieuwjaar! Bestel maar een lekkere grote biefstuk van me, die schijnen daar zo lekker te zijn, dat ze de koeien zelf heilig noemen.

    Ciao babes,

    T.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Jaipur

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

24 Januari 2006

VVVVIP.....

16 Januari 2006

Stukje Himalaya

09 Januari 2006

Punjabi Dance......

31 December 2005

Rondje Rajashtan

21 December 2005

First impression
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 340
Totaal aantal bezoekers 116450

Voorgaande reizen:

15 December 2005 - 07 Januari 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: