Stukje Himalaya - Reisverslag uit Chandigarh, India van balder - WaarBenJij.nu Stukje Himalaya - Reisverslag uit Chandigarh, India van balder - WaarBenJij.nu

Stukje Himalaya

Door: Balder

Blijf op de hoogte en volg

16 Januari 2006 | India, Chandigarh

Dear Family and Friends,

Het was me weer een weekje van uitersten, na jullie vorige week op de hoogte gehouden te hebben van mijn ervaringen, ben ik daarna samen met Lo'tje en twee Indiase jongens per motor de stad gaan verkennen...., zo namen ze ons mee naar de meisjesuniversiteit, dat vinden ze hier helemaal fantastisch, maar niet zo als bij ons lekker relaxed een kopje koffie drinken, maar de hele tijd rondrijden op de motor, waarbij wij natuurlijk als flaneermateriaal werden gebruikt...., na deze spetterende ervaring hebben we lekker genoten van Indiase MCchicken (veel anders hebben ze niet) en zijn we daarna naar een mooie Sikhtempel gegaan..., heel vriendelijk van die jongens en een prima dagje, ware het niet dat ik binnen de 30 uur daarna 20 smsjes ontving met van die voorgekauwde friendship-dingen en andere kleffe teksten.....:)
Dinsdagmorgen zijn Lo'tje en ik er bus om 5 uur s'morgens naar Shimla (4 hour drive) gegaan, een bergdorpje op 2200 meter hoogte, heel leuk dorje, met heel veel aapjes met een rood reetje...
Dit dorpje is ontstaan omdat de regering het in de zomer te warm kreeg in Kolkatta en dus alles per trein verhuisde naar dit dorpje, echt een rotklus, aangezien het treinspoor even breed is als die van de achtbaan in Duinrell.... Na ingechecked te zijn hebben de monkeytempel bezocht en een hele gave zondondergang gezien met de sneeuwtopjes op de achtergrond
De volgende dag moesten we alweer terug vanwege het feit dat we weer moesten melden bij onze teams, want ik en Lo'tje zouden op vrijdag tegen elkaar spelen...
Dat is tot op dit moment een van de dingen waar ik me denk ik toch ook het meest aan irriteer, deze mensen kennen geen planning!!!!!! Een training is maximaal 24 uur vantevoren bekend en dan nog kan het niet doorgaan, ze zijn altijd te laat, hoewel ik dat nog niet eens zo erg vind, maar elke keer om 23.30 horen dat ik om 6.30 m'n bedje uit moet voor een training wordt me toch echt wat teveel... Dat doen ze hier trouwens allemaal, al die hockeyers, hebben hockey als baan, ze hockeyen voor een bedrijf, bv Indian Oil en die betaald hun een voor Indiase normen een vorstelijk salaris en ziektekosten voor hun ouders enz. De meeste van deze jongens staan ong. zes uur er dag op het veld, ik vind hockey leuk, maar dit...., ik zou er twee keer over na moeten denken! Helemaal als je ziet hoe dat ingevuld wordt, donderdag hadden we een 'practise match' met de basiself (waar ik nog steeds niet in sta) tegende rest aangevuld met mannetjes van 17,18...., dat werd met toch echt iets teveel, die kereltjes zag je natuurlijk nooit meer terug als je ze de bal gaf...., Na me goed geirriteerd te hebben hebben we toch de wedstrijd tegen Lo'tje winnend kunnen afsluiten, de winnende 2-1 van Deepak 15 seconden voor tijd..., ong. 30 minuten gespeeld, ging weer goed en 500 Rupia van Lo'tje rijker....gnagna...!

Hadden de avond hiervoor van een heerlijk dineetje van ESPN en Maurits Hendriks (vertrek naar Spanje), die kerels van ESPN zijn helemaal top, leuke gasten en hele gave visie, doen hele goede dingen voor het hockey hier!! Lo'tje vond het natuurlijk weer veel te gezellig en ik, de sportman die ik ben gewoon op tijd m'n bedje in....

Ben idd met je eens Wibe, die kakkers zijn ook nietmijn beste vrienden, grotendeels door het feit dat ze heel hooghartig doen, hoewel dit ook niet voor allen geldt.... Heel apart hoe de verhoudingen zich openbaren uit de manier hoe ze elkaar groeten, ben er nog niet helemaal uit, maar bij een 'hogere' oudere raak je z'n voeten aan, vrouwen krijgen uberhaupt geen hand en de verschillen qua begroetingen tussen kasten is me nog niet helemaal duidelijk, heb het gevoel dat status belangrijker is geworden dan afkomst, hoewel duidelijk mag zijn dat bij een bepaalde afkomst de kans o een 'respectstatus' nihil is..., Wibe als jij een beetje bij kan schieten graag!!!
En als je weer gaat.., let me know ;)!!!

Gisteren was helemaal top, speelde tegen de Banaglore Lions, belangrijk potje voor de koppositie, had de 2-0 voorbereid en zelf de 3-1 gemaakt, voor een toeschouwersaantal van 15000 man, echt super cool, omdat ons team het goed doet komen er steeds meer mensen, meer trommels, echt alles wat geluid maakt wordt mee gesleept....!! Had 55 minuten geseeld en werd uitgeroeen tot 'The Lion of the Day'...grauw..., bijbehorende bonus van 10.000 Rupia, voor de leken onder ons zo'n 200 eetjes (misschien goed idee voor Amsterdam...!)
Het veld afkomen wordt ook een steeds moeilijkere opgave, staat nu constant politie met stokken rond de dug-outs..., dus snel de bus ingedoken en genoten van een mooie evaring...., wat wil je nou nog meer als sporter!!
Vanmorgen even een tempel bezocht met m'n team, 1.5 uur rijden om daar dan 5 minuten te zijn, en gaan morgen met Lo'tje en Bevan Hari (Nieuw-Zeelander) naar Amritsar voor twee dagen, ff en bezoekje aan de Golden Temle en de border ceremonie, maar daarover volgende week meer.....!!

Hoop dat het iedereen goed gaat!!
Faysie heel veel plezier in India en wacht met smart op dat potje Kolonisten en kopje thee!!!


Dikke kus uit India!!

  • 19 Januari 2006 - 12:30

    Balder:

    Wist niet dat Faysie ook in India zat....;)

    Moet dus Thailand zijn!

    Ciao Bella's et Bello's!!!

  • 20 Januari 2006 - 09:26

    Nienke:

    Hey Ballie,
    klein berichtje namens meisjes A1: we missen je! De meiden zijn wel heel hard op weg om straks tijdens de Landskampioenschappen mee te doen, we houden je op de hoogte! Ook heb ik een klein stukje geknipt en geplakt zodat AH&BC ook een beetje op de hoogte is van al je ervaringen. Geniet en heb een fantastische tijd! Liefs,
    Nienke

  • 21 Januari 2006 - 07:10

    Fays:

    Gozertje, las dat je 2-0 verloren hebt, kutzooi!!! Jullie doen het goed, en dat is leuk om te lezen.. Zet 'm op en ga je echt langer blijven??

  • 24 Januari 2006 - 03:45

    Fan:

    He lieve Ballie,

    Wat fantastisch dat je gescoord hebt! Trots!

    Wat dacht jij van een bezoekje aan Ko Chang volgende week? Iets logischer dan dat wij met z'n zessen naar jou toe moeten komen toch?

    Geniet nog ff lekker schat, dikke kus.

  • 12 Februari 2006 - 10:10

    Wibe:

    Potskedikkie! zie ik weer je berichtje nu pas... (ik krijg je berichtjes op wibevandevijver@gmail.com, terwijl ik wibevandevijver@YAHOO dagelijks check...). Anyweg, ik ga snel naar het volgende bericht, want zag dat ik er nog een achter loop!! smullen dit...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Chandigarh

Mijn eerste reis

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

24 Januari 2006

VVVVIP.....

16 Januari 2006

Stukje Himalaya

09 Januari 2006

Punjabi Dance......

31 December 2005

Rondje Rajashtan

21 December 2005

First impression
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 4541
Totaal aantal bezoekers 116358

Voorgaande reizen:

15 December 2005 - 07 Januari 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: