Rondje Rajashtan - Reisverslag uit Jaipur, India van balder - WaarBenJij.nu Rondje Rajashtan - Reisverslag uit Jaipur, India van balder - WaarBenJij.nu

Rondje Rajashtan

Door: Webmaster

31 December 2005 | India, Jaipur

Hello Everybody!!

Na ons vertrek uit Jaipur ongeveer anderhalve week geleden zijn we weer terug in hetzelfde hotel in Jaipur om lekker oud en nieuw te vieren met de tante van Chloe en haar vriend.
Ik heb al wat mooie new years eve ads gezien in de kranten, waarbij het best dansende couple een reisje Singapore wint en de mooiste een tripje Mumbai, dus ik denk dat we wat later terug gaan komen, aangezien Chloe'tje die voor mij in de wacht gaat slepen....:)

Bij ons vertrek dachten wij ff lekker met z'n tweetjes een nachtbusje te pakken, aangezien ze hier van die mooie sleeperbusjes hebben, het lag heerlijk tot we gingen rijden..., is echt een perfect idee voor in Nederland tweepersoons bedden boven de stoelen, maar hier is het echt een nachtmerrie, heb denk ik 5 minuten m'n ogen dicht gedaan en had weer drie dagen nodig om bij te komen, maar enfin we zaten lekker in Udaipur.... Een heel mooi stadje gelegen aan een meer met verschillende paleizen in het water dat voor prachtige zonsodergangen zorgde, die maharadja's konden het zo gek niet verzinnen....
Hier zijn ze er beretrots op dat Octopussy is opgenomen, aangezien die door de hele stad draait om 7 p.m. en dat het eerste is wat ze je vertellen als een praatje aangaat....
Na een bezoek aan het city palace verplaatsten we ons per olifant richting meer, waarna we lekker van het uitzicht hebben genoten en ons te prepareren voor de paardrijtocht de volgende dag...
Na een heerlijk paardrijtochtje waarbij je echt een goede indruk krijgt van het leven op het platteland, alles is zo heerlijk primitief!, zijn we de volgende morgen vertrokken naar Jodhpur, aka the blue city.

Na weer wat getrek en geduw door de 50 riksha's die zich verdringen om je mee te mogen nemen naar een hotel van hunn willekeur belanden we uiteindelijk in Heaven guesthouse, waarbij we meteen door de familie worden opgenomen, en met kids en al de volgende dag meegaan naar een tempel uit de negende eeuw!
Echt een heerlijke tijd, een kijkje in de Indiase keuken en een goed beeld gekregen van de omgangsnormen binnen het Indiase gezinsleven.... Wat zo onwijs opvalt is de bewaring van het oude kastesysteem, sommige mensen kijken anderen gewoon echt straal voorbij mompelen wat en laten ze gewoon links liggen...
Heel vreemd om te zien, dat de kamelendrijver zich te goed voelt om de boer uit het plattelandsdorp aan te kijken....
Na vier dagen in Jodhpur, waar we waarschijnlijk weer aan alle kanten zijn afgezet, zijn we doorgereisd naar Jaisalmer voor een kamelensafari, van twee dagen en een nacht in de woestijn, de Great Thar Desert....
Wat mij betreft echt iets dat iedereen moet ervaren, de stilte, de uitzichtloosheid...., ik had nooit verwacht zo te kunnen genieten van een paar zandduinen..., en natuurlijk een wereldse sterrennacht! Onze kamelendrijver leeft in de woestijn en kende deze dan ook als zijn broekzak, erg leuk om te zien hoe deze mensen overleven, alhoewel ook dit stuk toerisme al weer uitgebuit wordt, bij etenstijd komt heel rustig de "beerman" aangelopen om je te voorzien van wat je maar nodig hebt....
Na een koud nachtje in de desert huiswaarts richting Jaisalmer om in het heerlijk rustige fort te genieten van de eerste warme douche sinds een week...
Gisteren zijn we weer via Jodhpur, om onze 10 kilo textiel op te halen, aangekomen in Jaipur...

De eerste drie (reis)weekjes zitten er bijna op en heb echt een hele mooie indruk van India gekregen, de mensen zijn echt genieten, en de hoeveelheid geschiedenis/schoonheid is teveel...
Het enige wat ons bezighoudt na de mensen gesproken te hebben en het land engigsziens gezien te hebben is, wat doet de overheid??
Ze regelen geen school, geen hygiene, geen goede infrastructuur, vooral bij de kansarmeren merkten wij een grote frustatie jegens de regering, er worden totaal geen voorwaarden geschept om te ontwikkelen, wat erg jammer is vooral voor de mensen die echt iets willen...

We hopen dat iedereen een fijne, en ik zag witte, kerst heeft gehad, en we willen iedereen alvast een heel goed nieuw jaar toewensen!!

Mattie in canada, Faysie en Lotte in Thailand en Petertje en Bevertje in Argentinie, enjoy!!!

Hoop snel weer iets van jullie te horen en laat zeker weer wat van me horen als het feest in Chandigarh losbarst, als je ESPN hebt, niet vergeten te kijken!!!!

Dikke kus Chloe en Balder

• 31 December 2005 - 09:43

Ce:

Mooi om te horen dat het allemaal helemaal te gek is, alvast een gelukkig NY en laat je niet naaien.

X

• 31 December 2005 - 11:33

Huber:

Ben blij te zien dat alles zo goed gaat vriend. Geniet maar lekker.. Goeie jaarwisseling toegewenst

• 01 Januari 2006 - 12:22

Fays En Lotte:

Gelukkig nieuwjaar!!!!!!

• 01 Januari 2006 - 15:02

Mama B:

Lieve Balder en Chloe

We waren net van plan te gaan bellen toen we je berichtje op je site zagen, werd wel tijd. Geweldig te vernemen hoe jullie van dit werelddeel aan het genieten zijn met alles wat jullie ervaren en meemaken. Helaas nog maar een paar dagen samen maar ben wel benieuwd de verhalen alvast van Chloe te horen. Kan me nog herinneren hoe je geniet van iedere nieuwe dag, niets wat je doet is bekend en beleef je iedere minuut bijan als dat van een kind. Balder hoop dat Chandigarh inderdaat een feest wordt zoals jij het voelt en dat het op sportief gebied een uitdaging mag worden, wie weet wat het jou allemaal brengt en leert en vice versa. Enjoy,learn and taste the different way of life. Knuffels en heel veel liefs aan jullie beiden, mama.

• 01 Januari 2006 - 15:03

Mama B:

Lieve Balder en Chloe

• 02 Januari 2006 - 11:23

Klaas En Steef:

Wat een heerlijk ontroerend stukje! Die uitzichtloosheid in de woestijn.... heerlijk verwoord! Klinkt wel echt mooi, heel veel beter dan dat ik India heb ervaren vorige maand... Veel plezier met het hockeyen vanaf nu, en zorg dat je met al je tanden in je mond weer thuis komt...

• 02 Januari 2006 - 12:27

Aloys:

Hallo Chloe en Balder,

Erg leuk om over jullie reis te lezen. Erg benieuwd naar de foto's en alle verhalen als jullie thuis zijn. In Amsterdam alles ok maar mis jullie wel. Heel veel plezier nog en veel geluk in het nieuwe jaar.

• 02 Januari 2006 - 16:45

Thijs:

Gelukkig nieuw jaar!!!

• 03 Januari 2006 - 11:14

Daan:

Hoop dat jullie een goede jaarwisseling hebben gehad. Leuk om te lezen dat het goed met jullie gaat en dat het zo te gek is daar!!!! Ben jaloers. Hier was het top, ouderwets avondje feesten.... Ciao

• 03 Januari 2006 - 11:30

Rodger:

Leuke verhalen Ballie/Chloe!Goed om te horen dat je je zo vermaakt. Veek succes en plezier de komende paar weken! Dikke kus
    Rodger

• 04 Januari 2006 - 12:04

Wibe:

Heerlijk om te lezen! Hebben jullie nog wel reet over na die kamelentocht?!? Verder wilde ik jullie nog even t allerbeste voor 2006 wensen>> ALL THE BEST!

• 04 Januari 2006 - 21:13

Alex Verga:

gelukkig nieuwe jaar balder, geniet en leer van alles dikke kus